2 April. Brand där jag bor,,,,

Som rubriken lyder,,,
 
Så var det en full utvecklad brand i lägenheten
under mig.
 
Jag låg och slötittade på tv "Göta Kanal",,
Rätt som det var så kände jag brandlukt och förstod
var det var.
 
I samma stund som jag reste mig så skrek folk på utsidan
och bankade på dörren.
Kände i mitt kök på väg ut att här är det allvarligt!
 
Hann bara tänka att: Jag måste ut fort som faan!!
 
Väl ute så fick jag se att : fan,,det var full utvecklad brand i köket.
 
Jag hade fått reda på att ingen var kvar i lägenheten,
Tack o Lov för det!!!!

Foton i detta inlägg är tagna av :peter lindeman lind
 
 
Det som jag fick med mig var Mobilen och Laptopen.
 
Nu stod jag och väntade på att snart får jag väl se lågor uppe
i mitt kök.
 
Lyckligtvis så är det ju inte så långt till  Brandstationen så
Brandkåren var ganska snart på plats.
 
 
 
Man kan nog säga att det var i grevens tid, hade det börjat brinna
på fasaden också så kanske hela fastigheten blivit övertänt.
 


 
Här under kan man se att "trappan" upp till mig inte
är helt tät.


 
Det hela slutade bra !
Inga personer kom till skada!!!
Lägenheten i bottenvåningen blev Brand/Rök/Sot/Vattenskadad.
 
Min lägenhet blev Rök/Sotskadad.
 
 
 

 
 
Stort Tack till mina grannar längs med
Bäckgatan !!!
 
Ni är GULD värda!!!
 
Tackar även min son Martin och hans sambo Poy för att
jag fick "både säng och en härlig frukost" hos er!!!!
 
Jag vill också tacka Melleruds Brandkår för deras snabba
aggerande !!!!
 
Jag tror inte att det är någon som direkt förstår vad 
dessa i Brandkåren får gå igenom vid skarpt läge!!!
 
Tänk  er själva ,,att kliva in i ett hus/lägenhet och vid
full utvecklad brand,, 
 
Man har nu Sanerat min lägenhet och jag var där i dag(14 April)
Nu är lägenheten ren och fin men det luktar fortfarande rök mm.
Det luktar ,,,jag kan inte med ord berätta men
det luktar "äckligt" !!
Så det tar nog ett tag innan min lägenheten kan tas i bruk.
 
Jag bor för tillfället i en liten mysig stuga.
 
Har precis kommit in och placerat ut min laptop
och kamera,,slog på tv´n och hade hoppats på
lite fiske på Tv´n,,,


 
Brandorsak:  Matlagning. (matolja)
Sedan så kan jag inte skriva mer ang branden,,,nog för att jag vill
men jag tror inte att jag får,,,,
 
Passar på att njuta lite mitt upp i allt,,,,
här är det  "Vildsvinskött"  som skall stekas.
 
Naturligtvis så provar jag på att göra en rödvinsås.
(klart jag vattnar ur stekpannan)
OCH
Tillför dessa smaker i rödvinsåsen.
(finns många goa smaker där i stekpannan)
 






 
I går (13 April) blev det lite Thai i Stugan.
 
 
Nu i kväll (14 April)  skall jag snart smaka på en
"Hjortfilé"
 
 
Länk: NWT Brand
 
 
 Med vänliga hälsningar peter  "lindeman"  lind Mellerud