28 Mars.Pimpel Fiske/Viltkött

Jag får väl börja med att säga;     Detta trodde jag inte!!!
 
I dagsläget har vi i mellerudstrakten isar på cirka 25-30 cm.
 
Går även ut med en VARNING!!!
Tänk på att även om det känns kallt i luften så värmer solens
strålar mot mark / IS !
En varning för Sjön Ånimmen: Söderändan av Henriksholm bildas det varje
vår en  "RÅK "
Alltså Öppet vatten !!!
 
Isdubbar som gäller och gå inte ut själva på isar ni ej känner till!!
 
NU Till Mitt Pimpel Fiske .
 
Det såg allt mörkt ut,,,, fram tills början på Februari (2018) när det gäller isar !
Vi var många som gick hemma och svor över denna milda period !
 
Så helt plötsligt hände det något ,,,
Kylan kom smygandes ur sin vrå, säkert många som undrat var den varit,
Har haft både bra fiske,,,,,
och mycket trögt fiske !
 Detta tror jag dom flesta Pimpelfiskare har varit med om.

Mina 2 trögaste pimpelturer var VERKLIGEN
TRÖGA !!
4 Abborrar / Dag.
Alltså 8 st Abborrar på 2 dagar.

Pricken över I èt (i),,, dessa 2 dagar var att jag fick
de 2 största abborrarna i vinter.
1470gr som störst.

 
 
Här i stugan så samsas Fisk/Viltkött.
 
Rådjur/Hjort /Vildsvin´s Kött/Fisk .
 
 













NorsAbborre.

Denna sputtade en Abborre ut Nors.


Denna sputtade en Abborre ut Nors.

Denna sputtade en Abborre ut Nors.

Denna sputtade en Abborre ut.

Denna sputtade en Abborre ut.

Denna sputtade en Abborre ut.

Fredag 23 Mars:14,7 Kg Abborre.

Fredag 23 Mars:14,7 Kg Abborre.

Fredag 23 Mars:14,7 Kg Abborre.

Nors/Abborre.

Nors/Abborre.

Nors/Abborre.


Nors/Abborre.

Förutom småfisk så äter Abborren kräfta också.

Förutom småfisk så äter Abborren kräfta också.

Från Fisk till Vilt,,,,
 











 
Ta det försiktigt nu på Isarna !!!
 Med vänliga hälsningar Peter "lindeman"