4 Maj Rådjurs Kärlek,,,,

Jag tror  "Rubriken"
 
Rådjurskärlek passar bra i detta inlägg ?
 
I Fredags när jag var på väg hem från nattjobb så fick
jag se 2 Rådjur på åkern strax efter fabriken.
Här kör det både lastbilar och bilar i tät ström varje dag,
så,,,just fordon är nog inte nåt dessa djur
bryr sig om .

Och det är ju inte så konstigt att se Rådjur
på en åker !
 
 
Av erfarenhet så vet jag att,, stannar man bilen så brukar
dessa vilda djur reagera på just detta.
Då det är ett onormalt fenomen,,
Och till 99,9% så brukar dom försvinna ur siktet fortare
än
Värdsrekordhållaren på 60 meter !!!
Jag saktade naturligtvis ner och funderade på var jag
skulle stanna för att sedan kunna smyga mig ut
mot detta kärleksfulla Rådjurspar.
 
När jag väl hittade ett parti med några stora träd så
bestämde jag mig för att  Här har jag lite skydd.
 
Det tog nog närmare 10 minuter innan jag tog första
fotot ,,,
 
Jag smög som om jag var den värsta  "Elitsoldaten",,,
 
Det var jag mot dom !!
 
 
 
Dessa 2 rådjur stod och åt av det frostiga gräset.


När jag nu hade visat mig så visste jag att här får jag
inte så många kort tagna förrän dessa djur är borta.

För det är ju på sätt och vis ändå
vilda djur.

Men efter att jag hade bra skydd av lite Träd och grenar
och att jag uppträdde lugnt och stilla,,,
(nästan som när man smyger på bäcköringen)
Så lyckades jag att INTE störa dom för mycket.

Jag tror att jag uppträdde på ett sätt som gjorde att detta
kärleksfulla par kände  att
jag inte var någon fiende.

Geten står och tittar rakt in i Kameran.


Nog för att  "geten" tog några långa kliv i det frostiga gräset och
jag trodde att dom skulle dra till dom djupa skogarna för gott
MEN så blev det inte !



Bocken vände och började  "Skälla"

Jag tror jag vet vem som är " The King"  här,,,,,

Han var lite orolig och han for runt i området utan
att lämna det för gott.

Det jag kunde tyda under denna timme ,,,
var att Bocken och Geten hade tycke för varandra.

Jag tror att dom har hängt i hopa i många år!!!


Geten (rådjurshonan) har blicken åt ett och samma håll
flera gånger,,,,



 
Det var lite frost denna tidiga morgon och gräset lyste
ett skimrande vitt täcke över åkern.
 
Det sista så stod jag ganska öppet och fotade,,
MED väldigt få rörelser,,,,
Detta kärleksfulla par höll på över 1 timma här på
åkern.
Dom åt lite,,sedan så var dom tätt intill varandra,,,
sedan så sprang geten i väg och bocken sprang efter .
 
 
Det var som om jag inte "Fanns"
Som jag inte stod där med kameran,,
 
Här skulle jag kunna sitta i Timmar och följa,,,,,
Men är det inte väl tidigt för själva 
Brunsten?
 
Eller gör dom lite som dom vill ,,,,
dom också?