8 &11 April.Löjmete,Färnor & Renkött

8 April var jag och provade på benlöjan igen,
verkar som om den har vaknat till lite efter
den milda vintern.
 
Det var inte någon större fart på löjan men jag
fick allt i gång dom till slut.
Inga mängder men nog för att jag skulle
få lite att göra när jag kom hem.
 
Det var inte bara löjan  som var huggvillig
fick både mörtar och färnor.









 
Sedan så gjorde jag en beställning från
Arvidsjaur igen,,,,
 
Nämligen från   "Arvidsjaur Renslakteri",,, 
 
Jag kan säga att ,,antingen älskar man det eller så
gör man det inte !!
Så i dag 11 April fick jag
ett paket
med
Torkat renkött.
Lagom till "Påsk-Fisket"
 



 
Så innan jag åkte till jobbet tog jag mig en titt i brevlådan
och där låg det ett paket med ,,,,,,
I kväll blev det tunna skivor torkat renkött efter jobbet.

 
 
http://www.arvidsjaurrenslakt.se/sv/startsidan.htm