1 April Havsöringspremiären,,,,

Havsöringspremiären  i lördags gjorde nog att det INTE fanns en enda
 
"Soffliggare"
I detta avlånga land!!!
 
Jag har dom senaste åren fiskat havsöring med
Tony på Premiären,,,,
Men i år fick Tony hela området för sig själv.
(Stort som Alaskas vidsträckta natur)
 
Jag själv hjälpte min Son och hans sambo
att flytta,,,
Kan säga att jag jag hade nog tuffare än
vad Tony Hade,,,,
(Viktmässigt)
 
Även om Tony lägger ihopa alla borstmaskar,
räkor o sillar
plus dom släppta
och 2 öringar han la på
bänken där hemma
så ,,,,,
 
Nog hade jag det lite tuffare!
 
Tony Berättade att han hade haft en helt
OK premiär på Havsöringen.
(minimått på havsöring är 45 cm)
Man får ta med max 2 stycken öringar
per person/dygn !!
 
Tony´s största var 57 cm,,,
nummer 2 var något kortare. 
 
Stort Grattis Tony Selberg
även denna Premiären lurade du ut
vart fisken stod !


Som vanligt så tar vi en titt på vad som
döljer sig i magen på dessa 2 havsöringar.
 
Ni ser säkert att det ligger en
Räka och en Sill på brädan.
 
Det  som ser ut som "sörja",,,
det är en jädrans massa borstmaskar.
 
Jag själv hjälpte min son med sambo att flytta
denna helgen.

Man har mer saker än vad man tror!!!!
 
Sedan så har jag gått och funderat på en sak,
Jag har i tidigare inlägg några foton
på  "Abborre-rom"
Den ena är lite rödare med blodådror,,
den som är lite gulare saknar just "blodådror",,,
Den rommen som är lite gulare ,,
var mycket lösare än den som var mera åt det röda hållet.
(kändes som längre gånget)
 
Kan det vara så att den lite gulare inte är bra
Är den gulare rommen död?
Kan det då vara så att,,då den är lösare,,
att honan släpper rommen,,,
eller blir rommen så  "lös" att den rinner ut av sig själv?
Kan det vara en förklaring till att man får
så mycket abborre helt tomma
på rom/mjölke?
 
Just denna frågan angående tomma abborrehonor/hanar
ligger redan hos länstyrelsen.
Jag hoppas att jag får svar ang detta.
 
Nä nu får det bli lite "snacks"
nämligen lite torkat renkött från
Arvidsjaur.