8 Dec. Svaret om den konstiga fisken,,

Många av er läsare har nog redan läst om vad
detta är för en fisk.
 
 
För er andra som fortfarande inte läst detta så
lägger jag in 2 länkar.
 
Jag tycker det är enklast så,,,,
 
Länk 1:     Konstig Fisk.
 
Länk 2:   Konstig Fisk.
 
Jag vill Tacka ALLA som har gnuggat sina hjärnceller
angående denna "konstiga"  fisk  !!!
 
Det kan hända att jag vid ett senare tillfälle kommer
med en mer grundlig redogörelse i denna sak.
 
Så över till nåt helt annat,,,,,,
nja,,,inte riktigt ,,
För det handlar ju om fiske,,,
 
Lördag 3 Dec gjorde jag Pimpelpremiär,,
isen  var på första vattnet 6-8 cm i många hål
men så gjorde jag ett hål längre ut och där var
isen bara 5 cm,,, så det var att gå i land och åka
till nästa vatten.
 
Ett (en) litet tjärn,,grund som bara den men här var
isen 7-8 cm .
Jag har alltid med mig ett måttband så jag
får exakt måttangivelse.
Här fick jag min första pimpelabborre och efter
det gav jag mig.