2 Nov. Sista Löjmetedagarna gav en skum fisk,,,

Oktober månad gav mig många "metetimmar",,,
November blev det 2 tillfällen, 1 och 2 November sedan tog
årstiden över.
 
Nu är det så att jag fick en väldigt "konstig" Fisk vid löjmetet!
 
Nu har jag lyckats få lite mer info ang denna märkliga fisk.
 
Jag kontaktade naturligtvis Jonas Stridh (Trollhättan) och fick sedan kontakt
med en Magnus Andersson (Trollhättan) ...
Börjar med Magnus Andersson,,,,han blev nog väldigt förvånad då han fick se denna fisken som jag hade fått.
 
Han sa sig ha fått en exakt likadan.
Nämligen i  Lagaån.
 
Här kommer 3 Foton på Magnus Fisk.
 


Denna fisk fick Magnus i Lagaån.
 
Sedan Berättade Jonas Stridh att det har fångats en likadan
i Rögle Damm.
 
Sedan så var det ju min fisk,,,ja den fick jag i Dalbergsån som
rinner ut i Vänern.
 
Här under ser ni min  "konstiga" Fisk.
 

















 
 
 
Jag har denna fisk i frysen i fall att,,,,
Så nu är det 3 st bekräftade "Konstiga Fiskar"
 
Lagaån
Rögle Damm
Dalbergsån
 
Om det är så att någon av er läsare också har fått en likadan
och lika konstig fisk så får ni gärna höra av er !
 
Skulle någon därimot kunna berätta mer om just denna fisk
så måste ni höra av er !!!
 
Sedan så avslutar jag med lite stekt strömming och slätvar.
 

 
 
Maler mitt eget ströbröd.
 
 
Med vänliga hälsningar Peter Lind Mellerud