17 Februari. Letar isar inför,,,,

Har i dag varit på några tjärn/sjöar på förmiddagen för att
säkerställa för kommande vecka.
 
Alltså inför denna helg och veckan efter.
 
Innan jag fortsätter så vill jag säga
att ,,om ni går ut på is där ingen varit tidigare
så borra var femte meter vid utgång !!!
Isarna är stundtals mycket ojämna i tjocklek !!!
 
På en del sjöar/tjärn kan det vara 10 cm tjock is
och 5 meter bort så kan det vara 5-6 cm is!!
 
JAG VET FÖR JAG HAR SJÄLV RÅKAT UT FÖR JUST DETTA !
 
Så ta åt er denna lilla varning!!
 
JO,,så här är det,,jag har snart min såkallade isfiske-vecka och då vill jag att allt skall
klaffa klanderfritt.
 
Så detta med isar är för mig just nu prio ett.
 
Har varit på Köttsjön och Ånimmen i dag.
Köttsjön 8-10 cm is och snötäckt.
 
Ånimmen södra delen innan snäcke 10 cm is.
 
Börjar med några foton från Köttsjön.
 
Köttsjön 17 Feb.
Här skall ni INTE gå ut !!

Köttsjön 17 Feb.
Här skall ni INTE gå ut !!

Köttsjön 17 Feb.
Här skall ni INTE gå ut !! 


Köttsjön 17 Feb.
 
Skall ni ut på Köttsjön så gå ut  " Höger"  om detta träd !
Det går inte att ta fel .
Detta är i södra änden av köttsjön.

Köttsjön 17 Feb.

Köttsjön 17 Feb.

Köttsjön 17 Feb.

Köttsjön 17 Feb.
 
Sista Fotot är från Ånimmen.
 

Var rädda om er och ta inga risker !!
Tänk också på att denna lilla mängd snö som ligger
på isarna gör att kylan inte gör isarna så mycket tjockare.
 
Man blir förvånad !!!!
JAG BLEV FÖRVÅNAD  i dag när jag kollade isen
på  Köttsjön!
Trodde den skulle vara runt 15 cm  men det var den INTE !!!
 
Jag och Tony fiskar  Fredag,Lördag och Söndag.
 
Från Måndag och till nästa Söndag kör jag mitt eget "race"
Så nu blir det fiske i 10 dagar nonstop!