14 Febr. Har letat efter både Isar och Abborrar,,,,,

Jag har letat efter gångbara isar denna helgen.
Har allt doppat pirken men det har varit trögt !!
 
Har nu varit och kollat en del småtjärn.
 
I fredags när vi körde förbi Teåkersjön efter jobbet så fanns det
ingen is på sjön !!!
 
2 Dagar senare
 ,,,ALLTSÅ i dag ,,,
så hade Teåkersjön blivit isbelagd !!
 
I fredags så tog jag en tur för att kolla isen och jag åkte upp
vid Håverud.
Det jag såg då,,var att Svalesjön låg och Nedanför
låg Glycks-Sjön,,,,eller heter den Glycksbosjön?
 
 
Här kommer det lite foton och jag namnger dom.
 
Köttsjön 12 Febr.

Köttsjön 12 Febr.
 

Köttsjön 12 Febr.

Glycksbosjön 12 Febr.


Dessa 2 Foton är tagna på ett vatten jag ej vet namnet på.
 

 
Sedan så ,,,,på kvällen så kom det lite snö,,,
Hade inte dessa 3 cm lagt sig så
skulle det ha blivit  "superisar" !!!
 




14 Febr. Håbol. 5-6 cm is.

Grann.

Grann.

Grann.

Litet Tjärn med brygga.

Iskontroll,,, 3cm snö på isen.

Iskontroll,,, 3cm snö på isen.

Här tog jag många  "småkoppar"  Kaffe !!!
Snart så bär det till Mellerud.
 
Fotot här under är min fångst i dag
14 Febr.
 
Det blir allt några foton till från dagen fiske.

 
Så till dagens pimpel-fiske,,,
 
Efter dagens Is-letar-tur så blev det allt
lite fiske också.
 
Lyckades med några fina matabborrar i dag
 
Och några gäddor !!
 











 
Här ser ni vad en av mina abborrar hade
i magen,,nämligen en lite  "fisk"
 
tror det är en liten abborre.
 



Dessa AbborrFjäll är från min abborre
på 30 cm.
Abborren på 30 cm kommer här under.

Abborre 30 cm.