9 Jan. Pimpel Premiär och lite "biffar"

Det snöade och minus 4 hela dagen.
Sedan att isen var belagd med 20 cm snö gjorde nog att
fisken inte var lika aktiv som VI !
En liten varelse som var så  hungrig !!!


Då det var premiären så la jag tiden på fisket,,,
Därav inga fler foto från själva fisket.
 
Isen vi var på var 6-10 cm.
Så det är ju långt från en pimpelfiskares
"Favoritis"
 
Själva fisket var väldigt trögt, fiskade länge i varje hål.
Sedan så borrade jag tätt och fiskade nära hålet innan.
 
Det verkade som om detta ljusnedsläpp gjorde så
att några abborrar vaknade till liv.
 
Detta visste jag redan innan vi gick ut på isen,,,
 
JO,,Tony Selberg jagade abborre runt hela jäkla sjön !!
Han fiskade av totalt hela sjön,,,
och han fick allt lön för mödan denna dagen.
Tony´s största denna dagen 863 gram,,
tyvärr inget foto på den här.
 
Min största ,,650 gram.
Någon nystekt Abborrfilé blev det inte för min del denna gången.
Jag kommer att göra "Färs" på mycket av den Abborre jag får i vinter.
Min största i dag,,650gram 37cm lång.


 
Fiskebiffar