Både Rådjur och Abborre,,

Har jag nu malt i  "kvarnen" !!
Denna kvarn har jag lånat och under denna tid jag
haft denna så har jag kört både Rådjur´s-Kött
och Fisk-Kött.
Fisk-Köttet har varit Abborre-Filéer.


Både Rådjur och här under Abborre har
gått igenom denna kvarn.


Här steker jag "fiskeburgare"


En liten stund till på denna sidan
och sedan så är dom klara.

Så här såg det ut innan jag började mala abborren.
(Filéad och byxad) inte ett ben här.

Jag har nu provat en del olika recept på just
"Fiskfärs"
Behöver ingen kok eller mat-bok,,,
det är ju bara att springa in på
Inernet och söka,,,
Sedan så skall man inte vara rädd för att prova
andra saker !!!
Vem vet,,,nästa gång jag gör fiske-kakor så kanske jag
bakar in en liten bit  "Ost" (fetaost),,,,,
eller en liten bit  grevé .

Jag provade på att blanda i  "Spenat"
i Fiskfärs-smeten.
Jag älskar spenat så jag var bara tvungen att prova detta!!
 
 
Som ni ser så har jag även  Gul Lök grovt skivad
på den gröna tallriken.
En eller ett par gula lökar i färsen måste man ha !
Jag körde en gul lök igenom kvarnen och
en lök grovhackade jag.
 

 
Någon som har tips på  "Köttkvarn" ??
Jag kommer att köpa en kvarn inom snar tid och
är det någon som har tips och erfarenhet så
skulle jag bli jätteglad om ni hörde av er!!
Med vänliga hälsningar Peter