1 Nov. Roligt detta är !!! Helgens Abborrfiske med både,,

Jiggar och Balansare !!!
 
Som vanligt ,,,så blir det lite bilder på slutet på  annat än fiskar,,,,
 










Snorgärs!!!

Undrar var denna snoriga fisk har varit???
Jo,,i abborren´s  mage.
 
Alltid när jag rensar fisk så kollar jag vad den
har i magen.
 
Varför gör jag det tro ??
 
Ja,,det kan man fråga sig..,,,

 


 
Stekt Abborrfilé och Abborre-Rom.
Efter jag stekt rommen så får den vila i kylskåpet
till dagen efter,,, Då är den fin att skära i skivor
till smörgås-pålägg mm.
 
Som om jag skulle ge mig nu,,,,
 
Nä,,,nu när helgen går mot sitt slut och det är en hel vecka tills nästa helgfiske
så laddar jag med lite mat ,,,
 
Det blir säkert något gott av detta,,,
Fläsk,Tomater,Purjolök,Kycklingfilé,Abborrfilé och så en
omelett-smet i skålen.



 
 
Med vänliga hälsningar Peter  lindeman