29 Okt. Abborren var trög i dag

 
 Det blev en eftermiddagstur idag då jag jobbade sent i går.
Jag provade att fiska på de ställen jag fick abborrar förra helgen.
 
Trodde dessa områden skulle ge några matabborrar
men här fick jag inte en fisk!!!
 
Så det blev att köra och leta ,,,
 
Antingen så var det så att abborren inte ville hugga eller så var
det nåt jag gjorde som jag inte skulle ha gjort!!
 
Jag fick i alla fall lite matabborrar med hem till stekpannan.
Lagom är nog bäst i alla fall!!!!
 
Det skall ju rensas,filéas och så byxar jag fileérna så dessa blir
helt benfria.
Här är det en panna med stekt abborrfilé
och en Fiskpudding.

Dessa fick jag  i eftermiddag,,största abborren
vägde prick 500gr.

500gr.

Här är abborren rensad och filéad
även byxad,,,så inget skinn eller ben här på mina fileér!!
Steker även  abborre-rommen ,,