16-17 Okt,Abborrfiske,Karlstad och

 
Börjar med Fredagens fesketur,,,vi drog till Ånimmen för att prova på lite Abborrfiske
och enligt  YR punkt NO så lova dom nord ostliga vindar
vilket skulle gynna oss denna dagen.
 
Denna sjö ligger långsmal i Syd/Nord ..
 
Vi hade en mycket svårbemästrad vind denna eftermiddagen då
YR hade totalt FEL !!!
Vi hade Nordväst ca 5 meter /sekund,,,
Inte alls enkelt att utöva detta vertikalfiske i dessa vindar.
 
 
Redan vid rampen märktes det att vinden skulle bli
dagens bov.

 
Här är det dagens gäst och Torbjörn tror stenhårt på att få dagens
största Abborre,,,
 
Jag hade nätt och jämnt fått i båten innan
Torbjörn hade öppnat sin  "hemliga"  jiggbox.
 
 





 
Dagens 5 största Abborrar fick  just Torbjörn.
4-5 hg ,,,inga småpjäser här lindeman...
 
 
Jag fick bara smått denna gången,,,
 

 
Ingen abborre är för liten för att fileas,,,



 
Inför paneringen av Abborren så
vispar jag jag ägg och så har jag i
några kläm av just denna senap..

Ströbröd  ,, lite vitpeppar,, blandas i en påse.



När jag har kommit så pass långt som här,,,
så blir den färdigstekta abborren inte
"långlivad" !!!!
 Meningen är ju att den skall läggas på ett fat
för att intagas senare men min högra näve är alltid framme
när det vankas nystekt Abborre !!
 
Alltså,,,den färdigstekta abborren försvinner på vägen till
tallriken.....
 
 
 
Detta var från Fredagens fiske och så nästa dag ,,,,
Lördag,,,så tog jag och Tony en tur till Karlstad.
 
Karlstad är en fin stad där det finns nästan allt
för alla!!!
 
Vi skulle  dit för att besöka en fiskebutik,,,
 
Nämligen Vidar´s  Fiske ..
 
Vi starta från Mellerud strax efter 08 00(Tony startade tidigare då han reste från Trollhättan)    ,,,,, och vi var
framme vid 10 00-snåret.
 

Här var det väl tänkt att vi skulle koppla av och kika en del i butiken
men det blev nåt helt annat där inne,,,,,
 
Jag blev som besatt efter jag kom in här och sprang väl runt som en yr höna,,,Tony tog det väl lite mer som en vanlig runda i en fiskebutik.
 
Det är så att varken jag eller Tony har varit med
Vidars Fiske då man har haft prisutdelning på
 
Abborrjakten  
 
Vidars Vänerlax
 
Så detta är andra turen för mä och första för Tony
Till Vidars Fiske.
 
 
 

Roligt att nu få ha sett vandringspokalen från
Abborrjakten,,,,,
 
 

PÅ Topp 4 så har Jonas 2 fina  "Abborrar"
 
Här är det tony som håller denna fina pokalen
och om du nu ligger i riktigt bra denna vinter
så står ditt namn här,,, Tony !!
 
(vi känner varann så ,,,,,,)
 
Tony förstår mina  små skämt,,,,,
 
 
Vinter och sommar,,alltså året runt tävling,,,,
 
På vintern är det abborrjakten och sedan lax/öring-tävling.
 Kommer med länkar i slutet .....
 

 
Här är det butiksinnehavaren och en fiskesugen som
står och språkar .
 

Alltid bra sortiment i hyllorna !!!



Här står Tony och pratar lite havsöring med en kund till Vidars Fiske.

Här står självaste  "bossen" för buteiken te vänster
och Tony Selberg te höger,,,
 
 
Vi fick fyllt på både med jiggar,,balansare,,,
ny  sunridge,,, mm.
 


Länk:     Abborrjakten
                         
    Länk:    Vidars Vänerlax
 
 
Sedan så lägger jag en länk till lite foto från min första tur te Karlstad
2013 var det och jag tog tåget från Mellerud.
 
Länk när jag var i   :   Karlstad 2013