14 Okt,,,Abborrgodis,,,,Stor balans och upphängare,,,

Det börjar ju att dra sig mot helg igen,,,,
Har nu efter jobbet suttit och ordnat med lite grejer inför
helgens abborrfiske.
 
Det finns många olika varianter som fungerar och jag har en stor balans i botten
med några upphängare,,,det är bara att pröva sig fram för vilka upphängare
man vill ha.
Det finns inga givna regler när det gäller fiske !!
 
Man blir lika glad över varje fisk som hugger.
 
Att pröva nåt lite större bete (jigg)  är inte fel .
Abborren är väldigt glupsk och i bland ger den blanka fan
i att hugga bara för att det betet som vi har är för litet.
 
 
Det är så mycket som spelar roll när det gäller fiske !!
Vattentemp,,,,,vindriktning,,,,,
 
Är det mulet eller solsken,,,,,,
Högtryck eller Lågtryck,,,,,
Barometer-Tryck,,,
 
Jag själv lyssnar inte så mycket dessa saker utan jag bara fiskar,,,,
alltså,,,jag bryr mig inte så mycket om hur vädret är,,,
Jag säger så här:
Hemma vid TV-n  i soffläge  ,,får jag ju ingen fisk !!
 
Här under är lite av det jag fiskar abborre med,,,,