11 Maj.Fiske i Helnessund ,Fiskebussen 2019.

Fiskeresa med Fiskebussen till Helnessund 2019.

Filmsnuttar i slutet

22 Timmar tog det från Mellerud till Helnessund.
Fisket var bra,mycket torsk dock inga jättestora i våran båt men fin
matfisk var det! De låg på mellan 3-5 Kg.
Höjdpunkten var att vi fick en fin Hälleflundra i våran båt,
1,42 cm 33,3 Kg.

Grattis Lars!!!!


Fiske i NordNorge 2019.Foto och Filmsnuttar,,,, Resdatum 11Maj. Resa nummer 3 Fiskebussen. Vinterlandskap över Junkerdalen.Torskar, och hälleflundra plus fisk från Bryggan. Det har varit en underbar vecka ,,mycket fisk,trevliga människor och en omgivning,,natur som slår allt.

Jag har redan börjat att planera för en "Fiskeresa" IGEN !!
Visst,,22 timmar´s bussresa från Mellerud ,,,
men va gör det när man väl kommer fram !!!

Det är en sak jag inte riktigt kan bestämma och det är vilken
månad jag skall åka?

Jag skulle vilja åka upp när skrejen är inne men då
går inte fiskebussen utan då får man ta bilen upp.

Nu var jag uppe i Maj månad och det var bra fiske.
Kanske man skulle åka lite senare,,Juni,Juli kanske?
Det får bli nåt att grunna på.
För jag vill nog göra detta till en återkommande
resa varje år, för då lär man sig också mer om
fisket här uppe .
För det finns garanterat "kulor" ,,,grunntoppar"
som ingen har fiskat på,,,,

Sedan så är det väldigt trevligt att träffa så 
många med samma intresse på ett och samma ställe!

Finns många fördelar med 

"Fiskebussen"


Sedan så vill jag tacka mina båtkompisar
Lars,Kjell & Peter från Tjörn.
















Lars med Hälleflundra 1,42 cm.






Här gick vi i land och tog en fika.






Det är ju så fruktansvärt fint överallt här uppe !









Renset från tidigare fiske tog vi med oss
och slängde i en bit ut,,,,
och vips så fick vi besök.








Kjell med en Fin Torsk.





Utsikten vi har utanför "Fiskecampen"..







Som sagt,,inga bamsetorskar men fina matfiskar.










Här kom Peter Widmark

och hjälpte till .














































Här under kommer det lite foto från Mob telefonen.


























Som avslutning vill jag säga att skulle man inte 
komma sig ut på havet av en eller annan orsak,
ja, då kan man stå på land och få fisk här.

Sedan så,,,TA MED KAMERA,,,
gärna fler än bara en !!!!
Jag tog med mig de jag hade och jag önskar nu
att jag hade tagit mer foto,,,,

Det kostar ju inget så tryck av och ta foto på allt,,
även i båten,,,

Också så skall jag fixa en GoPro kamera till 
nästa tur.