3-15 Sept. Rådjur,Ormvråk & Mink mm.

På väg hem efter  "nattjobb "
Fågel,Fisk eller mittemellan,,,,
Jag ser väldigt mycket djur som är i farten vid 
denna tidiga stund, efter nattjobbet !

En del är inom  Fotoavstånd,,,,
Men de flesta djuren håller sig allt på 
behörigt avstånd !!!!!
 
Jag har alltid en kamera liggandes intill mig i bilen.

De första av mina foto får jag nog
döpa till :      "Hitta Rådjuret"  eller  "hitta haren"

Jag var för ett tag sedan och metade lite kräftagn,,,
rätt som det var så fick jag se en mink susa förbi strax
nedanför där jag stod,,,,

Rätt som det var så ,,,,, 
så kom minken fram och nosade på 
mina trätofflor,,,,

Dessa foton på minken tog jag med mobiltelefonen.

Men först så får det bli lite rådjursbilder .













Gäller att vara snabb,,,,,så fort jag stannat till så
blir både fågel och klöv vilt fundersamma !!


















Jag tror detta är  "Bajs"  från en Räv,,,,??



Hjorten´s  Fyr.
Vänern , Mellerud.



Här ute vid Hjortens Udde (Hjortens Fyr) Vänern.
kan man få vara med om ett skådespel, kommen från 
naturen !!!

Blåser det Nord/nord ost kuling eller högre styrka i vindbyarna så
skall man besöka denna punkt !!! 

Vid nord/nord ost i vindriktning så ligger hela Vänern 
och trycker mot Hjorten !
 
   



















Här ute vid Hjorten så fick jag se en "snigel" ,,,
som jag ej har sett tidigare !

Den liknar den svarta feta snigel och även 
"Mördarsnigeln"

Mördarsnigeln är väl helbrun och det är väl den
som man är mest rädd för i sina trädgårdar?

Denna feta snigel som jag såg vid Hjorten
vill jag mer kalla för en "påfågelsnigel",,,








Eller så är det kanske en"Blandning"  av den
svarta och bruna snigeln??


Nu till en händelse som jag råkade ut för tidigare,,,
Jag var och metade kräftagn ,,,,
Rätt som det var så for det en mink förbi mig alldeles 
1,5 meter nedanför mig.

Jag vet,,,det är ju inte något konstigt med det,,,,
MEN nog tyckte jag allt det var lite märkligt ändå !!

Nog var denna minken lite väl närgången av sig !



















Smaklig måltid,,,,,,