Abborr-Race Vänern,,,,Mellerud

Ja, som rubriken lyder så har det varit ett
Abborr Race som sent skall glömmas  !
 
Vänern
Toppgrund/Kräklingarna/Visskärs Grund.
 
 
Träffar man på dessa "randiga" 
Krigare,,,
 
Ja,,då smäller det som kanoner i dessa
lätta grejer !
 




Jag har på några få turer varit med om ett väldigt
växlande väder här på vänern!





Denna lilla fisk hade en utav abborrarna i
"Munnen".

Sedan så kan vinden öka på utan man hinner och blinka,,,
Denna eftermiddag/Kväll skulle vinden  avta!!!
Alltså,, smhi & Yr.no  visade på avtagande vind men
det blev ökande vind.
Inte alls kul när man ligger här ute på
Abborrfiske!!!



Det är ju inte alls någon fara så sett,,, men detta försvårade
mitt fiske som jag planerade!!
Tycker allt att man skall kunna få mer exaktare
prognoser!!!
 




Abborrar på ekolodet!!!!!
















När jag fick denna abborre så stack det ut en fena ur
munnen,,,det visa sig vara en "Siklöja" .
Helt otroligt,,jag hade en borre till med en likadan !!!
 











Jag har haft mellan 8-10 Kilo abborre några turer.
&
Som grymmast : 49 st---16 650 gram Abborre!






Både stekt Abborre och Färs på Abborre .
 


 
Några foton till,,,,,,mobil:
 





 
 
 
Med vänliga hälsningar : Peter "lindeman" lind Mellerud.