21 Aug. Åska och Abborrfiske Vänern,mellerud.



Jag har haft under en period ganska bra
fiske på Abborren.
 
Det har blivit mycket fiskesnack på jobbet
och så vart det 2 kompisar som ville bli med
på lite AbborrJakt.
 
Så måndagen 21 Aug drog vi ut på Vänern efter Jobbet.
Jag hade kollat både Smhi och Yr.no  och det skulle bli
behagliga vindar.
 
 
När dom hade åkt från Bäckefors så ringer dom och berättar att
det regnar,,,, det öser ner som sjutton!!
 
Konstigt säger jag,här i Mellerud faller det lite lätt regn,
ingen fara och slänger en blick åt öster.
Det ser fint ut över vänern,lite moln och solsken.
 
Vi hade bestämt att vi skulle ta en av kompisarnas båt och jag skulle få
äran att köra den.
 
Torbjörn är inte sen att få i grejerna.

Mikael är inte sämre han.

Jag skall väl erkänna en sak,,,
det som är avgörande för mig är  "Vindarna" !
Inte det som finns över  "vattenlinjen".

Toppgrund.

Toppgrund.

Tobbe och Micke är taggade !

Vindarna var svaga,nästintill perfekt för drift-fiske.
Som synes så börjar det här att bli lite mörkt där borta.



Tittar man åt detta hållet ,,,ja då är det fint .

Jag körde över mina områden där det tidigare varit bra
med Abborre men nu var den som bortblåst!!
Såg knappt betesfisk !!

Detta var det vi såg när vi vände blicken åt norr.
Vi såg blixtrar i ett utöver Vänern och vi hörde
goa, dåva  muller .



Micke  slänger en blick över axeln .
Jag vet vad han tänker,,,,
Han säger: Du lind,,,det kommer allt närmare .
 
Nejdå säger jag,,det är ingen fara.
Skall snart avslöja en sak,,,,


Jag sökte efter Abborren både här och där
men den var  "borta" !


Här börjar det att hända grejer,,detta svarta kommer norrifrån.

Nu undrar ni såklart hur fisket är !
JO,det skall jag berätta.
 
Den som INTE fick nån fisk  är: lindeman.

Ni vet ju redan att jag blev utan abborre så ,,,,
det enda jag kunde säga i detta läge,,,var,,,
Faan ,,dessa mörka moln drar österut,,,,,ingen fara !!!!
Vi fiskar vidare.
Som kapten på båten så är det  väl jag som bestämmer?
(vill ju inte bli utan fisk)


Här fick jag se mig besegrad.
Jag skall säga att jag är jätteglad över att mina arbetskamrater
fick abborrar denna kväll!!

 
Detta foto är taget från Sunnanå,,,
Detta mörka kom väldigt fort mot oss.
Sedan så var det ett gudomligt skådespel där ute
både blixtar och dunder.
Fisket denna kväll var jätte trögt. 
En sak är säker och det är : Abborren gillar inte Åska!
 
Återkommer senare med info angående Fiskdöden
i Frändefors Ån.