3 Juni Trolling Premiär Vänern.

Nu så har jag gjort Trollingpremiären-3 Juni-2017 !
Sunnanå Vänern Mellerud.
 
Bättre sent än Aldrig.
Det blev ingen tidig utgång för det hatar jag !
Jag vill dra ut när jag har vaknat och känner mig redo.
 
Så denna dagen började med ett sent uppstigande,, kollade lite väder och vindar.
Ringde sedan och tjötade lite med Lars Levin.
Han sa att det var en del ute på sjön.
 
Jag kokade en kanna kaffe för det måste man ha med i båten,
plus några goa smörgåsar!
 
Tog också upp lite löjor!
Mina Trollingspön står oftast med  "Löjtackel"
Så jag la löjorna i en bunke med vatten och grovsalt.
Där får löjorna gotta sig under fiskedagen.
 
Skall redan nu säga att när jag kom hem efter
Premiären så ställde jag bunken
i kylskåpet och dom är för jäkla fina än (I DAG 8 Juni) !
Hårda och fina,,inga fjällsläpp!
Så dom åker med på nästa tur jag tar.
 
Väl nere i hamnen så träffade jag på en båt som hade kommit in och dom sa att
det var mycket  gädda i farten där ute.
NEJ tänkte jag,,,,nu ligger mina löjtackel risigt till !!
 
Efter lite bryggsnack med  "Team Bull"
&
Så gav jag mig i väg ut på Vänerns böljor.
 
Efter att ha kört en bra bit så kände jag att det var dags
att börja släppa i mina löjtackel .
 
Skall sägas att jag fiskar aldrig med 10 beten i min båt!
Då jag för det mesta fiskar själv och har ingen autopilot så
lägger jag ut det antalet beten som jag känner att
jag kan hantera .
 
Jag fiska med 2 ytspö på vardera sidan av båten och ett på vardera 'djuprigg.
Jag lyckades hitta ett område med betesfisk som visades vara  "Hett" !
Låg där och körde fram och tillbaka några gånger och så fick jag ett hugg på
ett ytspö,,,
Det kändes tungt ,,,blev några rusningar och så släppte fisken.
Det blev bara så där "tomt" i andra änden.
 
Gädda tänkte jag med en gång!!
 
När jag väl fick in "löjtacklet" så fick jag se att halva löjan hängde
i löjskallen och trekroken hängde kvar.
 
Här var det inte någon gädda som hade varit på!!!
 
Så på med ny löja och så vände jag upp mot waypointen
och när jag var bara på några meter i från där 
jag hade första hugget så
blir det ett så himla gott rulltjut på ett av mina
djupriggspön !! 
 
Ett sånt där rulltjut som man hoppas på att
det måste väl sluta någon gång!!!
 
Efter ett antal goa och hemska rusningar så gjorde jag en
"enhandshåvning"
jag drog håven i föröver plus att jag tryckte med spöt mot håven.
 
Denna Öringen vägde 7540 gram.
Längd 85 Cm.
Tog på Löja.

Som avslutning ,,,inga gäddor i båten denna eftermiddag.
 





 
Rom/Rogn  Från Öringen.
 




 
 
 
Löja i Saltlake.