9 Mars. Pimpel Gädda 14 kilo

 
Jag åkte och kollade lite isar efter jobbet denna dagen.
Jag tog med mig ett Delfinspö med en Balanspirk.
Tänkte att det är ju inte helt omöjligt att få nåra fina stekabborrar då det är
ljust länge nu.
 
Efter att jag kollat isen så passade jag på att fiska.
Jag hade inte länge fiskat förrän det small på en fisk.
När jag väl fick se den första gången så fick jag se att gäddan
hade bara nypt över balansens främre krok,
så den satt ganska bra .
Nu vågade jag bromsa lite extra när gäddan gjorde sina kraftiga
utfall.
 
Så fick jag upp den en andra gång och jag fick se detta monster
i hålet.
Strax därpå så gjorde den en riktig sjumila rusning.
Så det vara bara att börja om igen, cm för cm och när det var stopp så var det stopp
 
då satt jag bara och höll linan utan att göra något och efter en stund började jag
ta hem lite lina och efter ett antal rusningar så fick jag upp den
en tredje gång.
Jag fick ner bägge nävarna och lyckades greppa om käftarna.
 
Jag höll på över en timma  med denna gädda.
 
 
14 370 gr, 123 cm lång
Tagen på Delfinspö 0,25 Stroft Gtm
och en Rapala Balans.
 
Vad gjorde peter lind " lindeman "   med gäddan tro?
 
Jo ,,, den och abborren 2020gr  blev konserverad.