4-6 Mars. Fina matabborrar och ett vasalopp,,,Knivslip,,,,,

Det blev pimpelfiske både fredag och lördag och ,,,,,
Jag skulle allt ha velat så här i efterhand ,,,fiskat på söndagen också !!!
 
 
Nu blev det inte så ,,,
Det blev ett  "vasalopp"  för min del på söndagen.
 
Jo,, visst är jag energisk !!!
 
Här finns det krut i dojan.
 
Fredagens och Lördagens fiske var allt ok ,,
inga mängder men de var fin storlek på borren dessa dagar !
 
Skall avslöja en sak,,,,,,
 
Jag fiskade med en bergmanspirk
och abborreöga på trekroken.


( Jag kommer ej in på min mail just nu)

har haft problem ett par dagar !!
 


 
 

 
 


 
 
 
Om ni nu tittar på detta foto ,,,noga !!!
 
Utan ett finger i käften på fisken,,,,
 
Jag tror att jag får finare  "foto"  på abborren så här !!!
 
Inga tummar i käften på abborren som bryter i dess käkmuskler !
 
Samma gäller för  "Gäddan"  Tänk er för hur ni håller fisken  i fall ni tänkt återutsätta den !!!
 
 
Jag tycker själv det ser uselt ut i dessa  "fisketidningar"  när man  strävar abborren
att spänna sina  fenor.
 
Varför ?
 
Jo,,för att det skall se så jäkla snyggt ut !!
 
För mig ,,och detta är min åsikt,,, Detta ser inte bra ut !!! Att behandla en fisk på detta sätt är för mig inte OK !!  OCH   sedan kalla sig för  (C&R-are),,,,
 
Att slipa en Filé-Kniv,,,,
Jag har nu en el-driven liten maskin som enligt butiken
skulle göra mina slöa  filé-knivar vassa.
 
Jag berättade för honom hur mina knivar var och han sa,,
 
"inga problem"
Kör dina knivar några extra gånger så blir dom bra.
 
Tyvärr så blev dom inte det !!
 
Himla tur att jag köpte en ny filékniv (69 kronor) 
Nu klarar jag av att filéa några fiskar till..
 
Denna el-apparat som skulle vässa mina knivar kostar cirka 600 kronor.
 
Jag har här valt att sudda bort Själva  Fabrikatet ,,,,
Både  försäljaren  och Fabrikören  Skall få chansen att försvara sig
i denna fråga !
 
Att slipa sina knivar  på ett enkelt och bra sätt är väl många som vill !!!
 
Jag själv har nog en 10 st filéknivar som jag själv inte får någon fason på !
 
Vad gör jag då när jag ej får någon fason på mina 10 knivar??
 
JO,,,jag går och köper kniv nummer 11.
Kan tänka mig att köpa kniv nummer 12
men sedan är det bra!!!!!
 
Nummer 13 vet ju alla ,,,vá det betyder !!
 
 
 
Stekt strömming är inte så dumt det heller !
Man kan göra mycket gott av denna fisk !
 

Strömmingslåda.

Stekt Strömming.


Stekt Strömming.

 
Nu börjar det allt bli väldigt blött på vissa sjöar/isar !!
Isarna är på sina ställen mycket dåliga nu !!
Så ,,,känner du inte till området du tänkt fiskat på,,,
Ja,,då skall du/ni EJ BETRÄDA ISEN !!!
 
 
 
 
OBS!!!!!!
 
Nu blev det vinter igen!!!
 
Detta foto är taget 6 Mars 2016 i Mellerud.