23 Jan Tröga abborrar, på balans,,,,

Senaste dagarna har abborren inte velat riktigt,,
En trolig orsak är nog det fallande barometertrycket?
 
Ja,,vá skall jag annars skylla på tro?
 
Om inte detta skulle räcka så har jag allt några ting till
som jag kan skylla på,,,,, hahaha,,,
 
Men skam den som ger sig,,
Har JAG trögt fiske så går mitt isborr nästan varmt
av frenetiskt  borrande !!!
 
(23 jan 1020gr)
 
Rätt som det är ,,,,när man sitter och gör dom magiska
"duttningarna"
 
så tar en sådan borre och pimpelspöt nästan flyger ur näven !!
 
Efter många fler hål gjorda så blev det inte så mycket i antal
men jag fick några abborrar till som var rätt fina.
 
Det var allt bättre veckan innan,,,
Då hade abborren lite i magen också !

Rapala Balans.

Rapala Balans.
Mycket av den abborre jag har fått nu senast tiden
har haft mycket  "fisk" i magen.
Så att fiska med en balans-pirk är nog inte så dumt?
 
Efter en fisketur så brast min nya Nils Master !
Jag gjorde tidigare ett storköp av pimpel-tillbehör,,,
jag köpte en del Nils Master ,,,,
 
Jag köpte allt en del Rapala också !
Jag fiskar nästan enbart med balans på aborren,,,
Har aldrig varit med om att  "fenan" lossnar på 
Rapalabalansen!!!
 
Men efter några timmar´s fiske med Nils Mastern
så gick den i stycke !!
Jag kollade över mina övriga Nils Master Balansare
och det jag kan se ÄR :
 
Mycket snålt med lim där fenan sitter !!!
Tanken är att  "fenan" skall vara limmad både i kroppen
och i den bakre kroken,,,
Varför i den bakre kroken?
JO,, för att stadga fenan !!!