15 Nov Hyffsat Abborrfiske på Ånimmen,,,

Ånimmen är ju ett av mina vatten som jag även bedriver
"Pimpelfike på"
 
 
Det har varit helt otroligt spännande turer då jag
hittat nya såkallade    "heta områden"   inför vinter-fisket .
 
Får kanske köpa mig mig en såndär  hand-gps,,,,,,,
 
Bara på 2 meter  så skiljer det 2-5 meter i djupet på en del områden
I bland skiljer det mer ,,,så jag kommer nog att läsa av och ta lärdom från
ekolodet i detta vatten .

Jo,,,jag vet att man kan ha grymt bra Abborrfiske i Vänern just nu,,,,
men det är så att jag inte vill ha nåra mängder med abborre
utan jag vill  "dutta"  och pröva på mitt sätt!!
Lite som  vinterisket,,,,,


En och en annan fin abborre blir det,,,,

I dag så var det mellan 11-- 14 meter som jag fick abborren på.



Även den lite mindre abborren filéar   jag !!!


Det tar sin tid för mig att rensa fisk,,, Jag kollar stenhårt på
vad abborren har i magsäcken,,,,,
Det gör att jag får en liten uppfattning om vad abborren
kanske jagar i    "morgon"
eller nästa gång jag skall ut på abborrfiske.





Filead Abborre.

Här sparar jag på lite fiskerens,,,,,
det kanske kommer till nytta till
Lake-Mäskning....