År 2004 Började Jag Med Trollingfiske

Att jag började med  "Trollingfiske" är nog tack vare en
 
Dansk.
 
En eftermiddag för längesedan så tog jag min kamera och gick ner till Sunnanå Hamn (bodde då vid golfbanan)
När jag kom ner så var det just Danska Trollingfiskare som kom in till hamnen efter en dag på Vänern.
 
Jag frågade den ena  Dansken om jag kunde
få följa med dagen efter,,,,
 
Efter ett tag sa han till mig att det går bra,,
så detta blev min första tur någonsin på Vänern.
Att jag sedan fick drilla min första fisk på trolling
gjorde väl sitt,,,,
 
Att jag nu i dag är trollingfrälst
 
Tack Brian Jensen
Brian Jensen from Denmark
 
Sedan gick allt väldigt fort!
Det blev en ny båt, Flipper 515 HT.
Tack till min fader som hjälpte till !
 
Så nu var det dags för första turen på Vänern och det var en fin dag
med nästan blankt vatten,så det passade utmärkt att ta med sonen
i båten.
När vi kom in till hamnen efter en kortare tur så var det inte
bara Einar som stod vid rampen.
Båten blev invigd av Kustbevakningen.
Året är 2003.
På bild: Min son Martin.
Einar och Kustbevakningen.
 
Då har man en båt och lite grejer,,,,
Jag började Våren 2004 med det jag hade för man
har inte råd att köpa allt på en gång.
Lite spö och paravaner och djupriggarna var nog det första
jag köpte,,för det var ju ett måste,,,,,(hade jag hört)
Denna plotter saknar jag!!!
 
För ett antal år sedan råkade jag ut
för tjyveri och jag förlorade i princip allt !
Spö/rullar,dragboxar,elektronik,
 
Det jag nu hade byggt upp var borta!!
 
Mitt trollingfiske avtog då jag kände att det
är för mycket pengar i detta men så när jag
sökte på diverse siter och la ut "förfrågningar"
på min blogg så fanns det liksinnade som hade saker
liggandes och tack vare  "ER" så återtog jag trollingfisket igen.
 Det är ju inte bara Lax/Öring-fiske som Vänern
har att erbjuda.
Abborrfisket är en höjdare när man träffar på dom.
 
Vid ett tillfälle så låg jag och fiskade av ett grund,
i själva branten på denna "grynna" så högg det till
ordentligt (ul-spö & balans)
Denna fisk tog lina,,jag fick starta motorn och
följa med då fisken redan hade tagit många dyrbara
meter på linan.
När jag väl får se fisken så skrek jag rakt ut
EN ÖRING !!!
4,5-Kilos Väneröring 
Fångstdatum: 2 Aug 2004
Sedan så finns det en fisk i Vänern som jag gärna
lägger i stekpannan,,,,,
Slom,,Slommen är även den en rovfisk.
Den har en säregen lukt av inlagd gurka,,,
Luktar med andra ord jättegott !!
 

Fin storlek på slommen.
 
Snart blir det grillad lax
Tony Selberg laddar grillen med Lax
(2004-08-18)
 
Mitt första år på Vänern (2004)
Jag har lagt upp en del foton från just detta året
så vill ni se dessa
klicka på länken här under.