7 April.Havsöringsfiske

Äntligen Havsörings Fiske !!
Sitter hos Tony Selberg i Trollhättan och
vi har nu allt klart inför morgondagens Havsöringsfiske.
 
Så här lät det från Tony´s sida: Jo för tusan lind,,det blir pålandsvind
och mulet plus att det blir lite regn,,,,
 
Det kan bli riktigt bra i morgon lind !
Kl: 05 00 Tog vi oss upp och vi var ganska snabbt iväg
efter vi fyllt termosar med kaffe och fixat mackorna.
 
Väl framme så på vägen ut så gjorde Tony några kasst
och snart satt första Öringen,(för kort).
Väl framme så var det bara att börja svinga och hoppas
på det bästa.
 
 
Småttingarna högg men det var inte dom vi ville ha,,,
 
Sedan hade jag mycket häftigt "hugg" och tony sa att jag snabbt
skulle kasta på samma ställe några gånger men det blev inget.
Tony drog sig allt längre bort och jag stannande kvar.
 
 
Jag fick en på 46 cm men den fick återgå då det var
så pass tidigt.
 
Nu är det så att man får bara ta 2 st Havsöringar per person
och så skall dom vara 45 cm !!
(Tänk på detta!!)
 
Natur & Upplevelse
 
Att få vara just  "här"  är för mig mycket stort!
Att ha en kompis som fiskat mycket havsörig
och att jag själv får uppleva detta härliga fiske,,
det är lycka !
 
När man går från ena stället till det andra så,,,,
kan jag bara säga en sak.
 
Titta inte ner i backen !!!!
Gammal skog som ingen har rört.
Denna skogen påminner mig om ett område
här i mina trakter, nämligen Kroppefjäll.
 
Här under kommer ni att få se en mycket märklig Gran.
 
Naturen är mäktig !!
 
Här står Tony till höger om denna härliga Gran.
 
Att ta sig från ett område till ett annat,
krävs att man kanske får gå någon kilometer.
Just detta gör vi nu,,rakt igenom en gammal urskog.
 
Denna granen var nog det märkligaste jag har sett !!
 
Tony drillar en liten Öring...
Som synes så är det mycket småöring i dessa
strandnära områdena
 
Just denna bild får nog bli (dagens bild för mig o Tony),,,,
 
Jag säger inte så mycket om detta foto men,,,
draget var i spänn och Tony tappade draget som han hade greppat
med sin tång.
 
Så jäkla fina !!!
Dessa öringar !!!
 
Jag tog en med i dag och det gjorde tony också,,
min var dagens längsta (56cm)
men se vá smal den var !!!!!!
Tony`s fisk hade lite mer hull,,,
Tony Selberg..
 
Tony Selberg med Havsöring
 
lindeman med en smal men lång Havsöring.
56 cm och denna fick bli  "min öring"
Så under denna dagen hade vi ett någorlunda fiske,,,
2 veckor till kanske,,,,så har nog öringen mera  "hull".
 
Tack till Tony !!!
Detta med havsöring fiske är inte bara att gå ut
och svinga spö´t  !!
Visst kan man få fin öring både här och där men
så finns det ju  "guldområden"
Tack Tony!!
 
Nu var det ju ett tag sedan jag fiska Havsöring,,
År 2012 var då jag fiskade sist,,
 
Här kommer en länk till just det fisket (här under)