12 April. Köttfärs &Tunnbröd

 
Av detta hade jag tänkt mig något gott.
Denna gången skulle det bli nåt utan fisk.
 
Först har jag fräst lök.
Nu steker jag köttfärs & vitlök.
Salt & Svartpeppar (krydda efter behag och smak)
Hade också lite champinjoner i grytan
Jag älskar vitlök så 2 klyftor här.
När köttfärsen nästan var klar så tillsatte jag finhackad
röd paprika,(1 hel liten paprika)
plus 2 hackade vitlöksklyftor ytterligare
Så nu får det fräsa vidare så köttfärsen blir genomstekt.
 
När köttfärsen var genomstekt så tillsatte jag 2 matskedar grädde.
Det gjorde jag bara för att köttfärsen skulle hålla i hop.
Det är ju rätt jobbigt när "färsen" 
trillar ut i ändarna av tunnbrödet.
Lite tillbehör måste det ju vara.
Bearnaise´n provade jag inte men,,,
Curry/Mango såsen var en höjdare!!!
Inte det snyggaste upplägget men med ett riktigt
färskt tunnbröd så smakar detta utmärkt !!!
Smaklig måltid !!!
Mvh lindeman