25 Feb. Isläget i Sunnanå Mellerud.

Finns det några isar kvar nu efter alla dessa småvarma dagar?
Det är nog många som sitter vid köksbordet och funderar på hur isläget är.

Jag kan säga att mina pimpelspön,ryggsäck,isborr,mm  har inte blivit mycket använt
denna vinter. Jag har inte haft någon lust att pimpelfiska då isarna har varit så dåliga.

Så nu har jag lagt undan pimpel-sakerna och plockat fram
Trolling-sakerna,,, skall erkänna att det finns nog inte några fiske-saker som
är undanlagda i denna stuga utan kanske lite mer åt : Att jag ställer det jag inte använder för tillfället i Skamvrån .

Bort med vintersakerna och fram med Trollingsakerna !




 
Nu till isläget i Sunnanå Hamn,,Jovisst,,,,, isen ligger kvar i hamnen.
Som många av er,,som även fiskar på vintern vet så är isen väldigt seglivad och man blir förvånad varje vår över
hur länge isen ligger kvar !
 
Jag skriver datum under varje foto så det inte blir några  oklarheter.
 
 ‎24 ‎februari ‎2014 Sunnanå Mellerud.
"RAMPEN"
 
‎24 ‎februari ‎2014 Sunnanå Mellerud.
Står vid rampen"
 
‎24 ‎februari ‎2014 Sunnanå Mellerud.
"RAMPEN"
 
‎24 ‎februari ‎2014 Sunnanå Mellerud.
"RAMPEN"
 
‎24 ‎februari ‎2014 Sunnanå Mellerud.
"RAMPEN"
 
‎24 ‎februari ‎2014 Sunnanå Mellerud.
"RAMPEN mot Grå magasinet"
 
Ser ni  "spår"  i isen?
 
Det var där jag bröt isen tidigare när jag tog upp båten  18 JAN.
Denna  "skada"  i isen märks fortfarande.
 
 
 ‎25 ‎februari ‎2014 "RAMPEN"Sunnanå Mellerud
 
 
 
 ‎25 ‎februari ‎2014 "RAMPEN"Sunnanå Mellerud
 
Medan jag stod och fota vid rampen så kom denna
goa hund I KOPPEL  till  mig.
 
Fick ett snack med ägaren och denna sa att detta är en " valp " ...
 
 
 
 ‎25 ‎februari ‎2014 "RAMPEN"Sunnanå Mellerud
 
 
 
 ‎25 ‎februari ‎2014 .Här ser ni mina gamla spår från 18 JAN.När jag tog upp Båten .Sunnanå Mellerud
 ‎25 ‎februari ‎2014 .Här ser ni mina gamla spår från 18 JAN.När jag tog upp Båten Sunnanå Mellerud
 
 ‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
Tänk om det hade varit dukat med,,,, här ute mot gästhamnen...
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn. Sjöbodar och IS.
 
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn och IS.
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn och IS.
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn och IS. 
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
Farleden utåt, IS.
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
Farleden utåt, IS.
 

‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
Farleden utåt, IS.

 

‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
Farleden utåt, IS.

 

‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
 Utåt, IS.
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn.
 Utåt, IS.
 

 
Nu går vi mot  "rampen"
Och jag avslutar detta inlägg här under,,,
 
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn gråa magasinet och jag
avslutar med en bild  FRÅN RAMPEN  i Hamnen
Sunnanå Hamn Mellerud.
‎25 ‎februari ‎2014 Sunnanå Hamn
 
 
Ja vá ska man säga om denna vinter ?
 
Jag själv säger att detta var nog min sämsta vinter!!!
 
Lusten för isfisket kom aldrig till mig denna vinter.
Småtjärn och mindre sjöar,,,
NEJ,,,inte för min del,,,,
 
 
Nu skall jag försöka mig på vårfisket på lax/öring här på Vänern istället.
 
Jag hoppas kunna sjösätta båten nu till helgen !
MVH //peter