8 Dec.Snöigt Mellerud,Öringmiddag&Lax 8plus..


Detta är ju ingen större nyhet men så här ser det ut
utanför mig i dag.Nu kommer ju snön som fallit försvinna nästa vecka.
Vi kommer att få en längre mild period så,,,,
För min del så ser jag framimot det milda vädret.






För min del så har jag inte gjort många "knop" i dag.
Jag har varit ute en lite sväng,då jag flyttade bilen ifall de kommer
och röjer undan den snö som fallit.
Sedan så blev det lite matlagning och jag har nu frysboxen tom på fisk.
Ja,,så blir det hos "lindeman",fisken blir inte gammal här !!

Här är det stekt Väneröring,potatismos,citron/dillsås och lingon.
Lite salt och citronpeppar på öringen och den skall
stekas i riktigt smör.
Sedan gillar jag när fisken får lite färg,
då är den redo att ätas.

Visst är jag sugen på isfiske efter våra randiga men,,,,
det hinner allt bli isar så nu kör vi på vänern ett tag till
efter Lax och Öring.

Som avslutning så är det Henrik Björklund Trollhättan
som poserar med en fin Lax i Famnen.
Laxen är Håvad 22 Nov 2013.
Vikten på Laxen är 8,8 Kg.