I dag var jag landkrabba. Hade nästan glömt vá slö man blir efter en heldag på vänern.Jag orkade helt enkelt inte med 2 heldagar i rad. Jag klagar inte för detta utan försöker att njuta till fullo även som landkrabba. Gårdagens fiske gav Tony Selberg dagens enda godkända,,(lax) som alla andra båtar så var det en del smått. Vi hade ett dubbelhugg och strax därpå fick jag en så grann tecknad vildöring,det är väl detta som är roligast igentligen,,Att fajta fisken!! Såg med en gång att det var en vild öring då den kom upp jämnsides av båten så tången togs fram och fisken var i vattnet igen. Att jag själv blev utan fisk i går fick mig att välja annat i dag men vá gör det!!! Gött blir det iallafall !! Jag åter kommer senare med info ang nät och nätmarkeringar i kväll eller senast i morron. MEN jag vill redan nu be om ursäkt för mitt tidigare inlägg ang "flytnät",,, det var en besser wisser som trodde han kunde hela regelboken ang nät i våra vatten så jag var dum nog att tro på denna personen. NU vet jag bättre och jag kommer senare att göra ett inlägg med info ang hur nätena är märkta. Jag har åter haft telefonkontakt med en myndighet och Åter igen,, så är jag lessen att jag inte undersökte den informationen före jag skrev inlägget om dessa flytnät utanför sunnanå mellerud. Hade jag vetat det jag vet nu så skulle jag aldrig formulerat mig så hårt som jag nu gjorde. Mvh peter