12 Feb. I dag lagar jag till Vãner-Öring. Om jag skall vara riktigt ärlig så vet jag inte hur slutresultatet blir.Jag har gått o tänkt länge på hur det skulle vara att blanda fisk och kött. Jag tog bacon och klippte det till mindre bitar och stekte detta först. Sedan la jag i öringen,nu var det så att öringen var ju för stor så jag dela upp den såklart. Öringen lät jag bara stekas en liten stund i hop med baconà och dess goa fett. Sedan la den i en form med baconà och så hällde jag på en knorr gratängmix. Sedan bums in i ugnen i 175 grader i cirka 40 minuter. Enda jag pudrade på öringen var citronpeppar under själva stekningen. Jag lät öringen stekas så den fick lite yta plus att den fick sig ett litet bad av baconfettet. Jag är ingen mästerkock men gillar att pröva mig fram. Hur detta smakar återstår att se. Många av er kanske redan vet resultatet och rynkar på näsan men har jag själv inte provat,,,så har jag ju inte lärt mig nåt.Man lär sig av både misslyckad matlagning och lyckad matlagning! Nästa fiskrätt som jag har i tankarna är stuvad lake. Glömmer inte när mor gjorde just stuvad lake på den laken jag kom hem med.Detta var många år sedan men jag tyckte det var så gott! Nä nu måste jag fortsätta med det jag påbörjat.