Här hos lindeman rensas det o fileêas,vi fick ganska bra med abborre i går,,,ja o henrik hellström. Henrik körde med balans o jag valde vertikalpirk. Henrik fick större abborrar men inte så många medan jag fick mer och många var små och fick gå tillbaka. Varför jag körde med vertikalpirk? Jag vet inte riktigt varför men det kändes rätt och då skall man köra så! Sedan var vi på ett fiskepass på lake kvällen före,alltså i tisdags kväll. Vi var på ett nytt vatten och det finns lake här,,,sa henrik. Han frågade om jag ville följa med och fiska några timmar. Klart jag vill det,sa jag. När jag kom hem efter jobbet så fick jag grävt fram mina lake-saker.Som nu har legat i "björnidet" i många,många år! Lake blev det det denna kväll,3 st. Inga stora,2 stycken gick tillbaka i sjön och en blev med,lakstuvning. Bilder på dessa senaste turer kommer jag att lägga upp senare vid ett tillfälle. Mjõlk,,lättmjölk,,,ja,,,,hãr i stoppar jag godsaker till laken. Sedan fyller jag med vatten o det blir till is. Sedan ãr det bara att spola lite varmvatten så det lossnar och så har man en fin mäsk-kub. (kubar om man dricker mycket mjõlk, som mig)...