12 Mars. Härlig Avslutning.

Jag hade turen att få ledigt i dag med väldigt kort varsel
bara för att i dag skulle det bli min sista pimpel-tur
för denna vinter.
Jag hade ett ställe som jag gått länge och tänkt på.
Inget stort vatten men jag har haft tankarna på detta vatten hela vintern.
Det blir så när man är på svampturer på sommaren,man går förbi ett vatten och tänker,,där måste jag prova till vintern! Just det gjorde gjorde jag i dag,min sista pimpeltur.
Detta var inget jag ångrade.
I stekpannan hade jag 40 Abborrfilér.

Tjärnabborre.













Denna Abborren jag fick i dag var
mer långsmal än abborre fångad
i betes friska vatten.
Där jag var i dag, ett litet tjärn.
Där finns bara abborre plus en massa konstiga kryp
för i magen på abborren fanns samma kryp som gårdagens
abborre hade i magen.
Jag tror jag får börja med en
upphängarfluga igen.
Nä nu sadlar jag om och skall först se till min båt
sedan bär det ut på Vänern.
Isen lär vara borta innan helgen.
Hoppas få tjöta lite med er där ute o på landbacken!!