10 Dec. Rapala, min favorit !!!






Jäklar va ja mår bra NU!! Fredag !!! Och så har jag  utökat min  "Rapala-Familj"  balansare!!Ny lina, plus mycket annat nytt,,, Jag har  fått problem med att linan blir som ett dragspel när jag kör med balansen.
Det börja sist vinter,då jag köpte ny lina till mina pimpelspön.
Denna linan tyckte jag inte var så bra till "balansfisket".
Röd Normark-lina. Nu  I dag så köpte jag lite  "annan" lina. 
Köpte även  "skitsmå",, (beteslås) kanske dessa gör att linan inte tvinnar i hop sig eller snurrar till uppe på isen, det är fruktansvärt trögt när man fiskar på 15-25 meters djup,,även  på 5-10 meter !!!
 Dessa rapala är :  (W7 GT) och (W7 BYR)..
Beteslås : Rapala  with X-lock Snap, Size 12.( 6 Kg )
Ta inget för givet, isen kan vara ojämn då det ligger snö på den,va rädd om er !!!!!!
Fiske blir det för mig ,,lördag  och söndag....
Maggot var jag nu på väg att,,fråga om nån kunde köpa med,,,,MEN,,,,,Det har vi nu här i Mellerud...
Mvh peter  "lindeman"