19Mars. Näsölen




Japp,då var man hemma efter en eftermiddags-tur. Jag hade lite väl bråttom i väg,, en kanna kaffe skulle ju med. Väl ute på isen när jag skulle ta fram termosen så upptäcker jag att "koppen" inte satt på. Jäklar!!!! Jag vill ha lite kaffe NU,,hmm,,jamen fasiken,,jag har ju skyddet till isborret,,det duger fint!!! Alla vatten som frös tidigt och fick all denna snö på sig kommer snart att vara öppna,det finns liksom ingen bra "stomme" för denna vår-is. När jag väl träffa rätt med balansen så satt dom där, det verkar nu som morgon och sen eftermiddag är bra för näsölen. I andra sjöar kanske det är bra hela dagen, jag gillar att nöta och söka efter abborren.Jag fick i hop 25 abborrar ,, jag har ett favo-ställe som jag alltid prövar först,men nu de senaste gångerna har det varit " nada " men ändå lägger jag nån timme där. I morron går jag rätt förbi mitt favoställe,,få se om det kan bli lite mer abborre då? / peter