Löjmete,Löjfilm,,,Vitfisk,,Hyrbil,,mm

Angående min  "v70"
 
Inget nytt  !!!
 
Nu till nåt helt annat,,,
 
 
Har varit och provat på lite löjmete ,,,,
 
Det har varit lite småtrögt får jag allt säga !!!
 
Där jag har varit och kollat så har det allt sprätt lite på ytan
men det verkar som löjan är lite köldstel av sig ännu !
 
Att löjan är lite frusen av sig gör väl inte så mycket då andra
arter visar sig vara lite piggare !!
Jag säger bara :  Skitkul att fajta dessa på dessa grejor !!!
 
Pytte liten krok,tunn lina och en maggot .
 
C&R  !!
 
Nu kommer det lite reklam !!!!
 
Jag kör en  "Hyrbil" i dagsläget ,,,,
V 70  D2--2014...
Bränsle-förbrukning på denna bil är ju helt Otroligt
LITE !!!
 
0,45--0,55 liter per mil .
JO,,det är sant !!!
Om det är en  "bensinare?
 
Svar : NEJ !!!!
 
Har kört denna bilen både kortare turer och lite längre turer nu .
Det är ju ingen  småbil direkt,,,,,,
 


 
Nu åter till fisket,,,
Det finns allt löja att få men de är väldigt tröga häromkring.
 Det skall nog till lite värme,,Även löjan har sin trivseltemperatur !!
Sedan så kan det skilja från ställe till ställe !!
 
Jag skall nu prova på nåt nytt i år med mina löjor.
Nämligen att ta med dom levande hem,,,,,
 
(Kommer en filmsnutt i slutet om detta)
 
Blir ju en del av annan  såkallad vitfisk
när jag metar löja....
 
 






Färna
 
Färnan är en mycket stridbar fisk !!!
 
Att stå eller sitta och meta löja ,,
är fruktansvärt rogivande !!!
 
Nappar inte löjan,,,,,
ja,,då är det nån annan fisk som är där och hugger till !!
 
 
 
Benlöja ....