29 Okt.Lax och Grov Sjö..

Va Skönt med sovmorron!! I dag blev det allt en fisketur på Vänern igen.
Detta är tredje turen nu och jag hoppas på nåra turer till innan Vänern's Is lägger
locket på. I dag  begränsade jag mitt fiske då det gick lite för grov sjö längre ut.
Det Började ganska bra i dag! Jag hade fått i mina beten och tog mig en kopp kaffe
i lugnet före stormen. Rätt som det var så knarra det till, en okontrollbar fin öring i andra änden som visade en "Fettfena" ,,Inget foto och den blev ej längdmässigt kontrollerad.
Uppskattad så var den 60+++.
Jag höll mig vid Jeppes då jag hade problem att hantera allt själv.
Fick i dag nåra för små lax och öringar och det var inte så roligt att drilla fisken och parera
båt samtidigt.

Jag kan tänka mig att våra  Yrkesfiskare (mellerud) fick ett skådespel
när denna laxen small på,,,,
dom var strax bakom mig ..

Så i sista stund fick jag ett laxhugg.

Lax 66cm urtagen och fjällad.
Denna lax ska min Mor&Far få!!! 

Strike Pro.



Här ligger båten på varmkörning.

Det gick rejäla vågor på Vänern i dag.

Det nästan " rök" vid sidorna av min båt i dag.

Lite lugnare när man kom i LÄ..

Så kommer kvällen nalkandes.

Nu ger jag snart upp för idag.

Nu ger jag upp för i dag!!
Det blev en mycket fin kväll !!!

Mot Hamnen.

Mot Hamnen.