ViltKött & Rödvinsås

Viltkött och Rödvinsås.

 
 
Innan jag fortsätter här så skall jag säga
att det finns ganska många olika "rödvinsåser",,,,,
 
Men huvudråvaran i denna såsen är ett fylligt
"Rödvin"
 
Sedan så kan man nog till viss del göra som man tycker.
 
Enklast är om " Du/NI"  googlar  på detta.
 
Nu blir det lite foton,,,,
Men innan  så lägger jag en länk
till en rödvinsås,,,,
 
 
Det är inte bara fisk i mitt kök,,,




Rådjurs-Färs , paprika och grädde mm.







En buffel på etiketten,,,
då är det ett bra val,,,

Här bryner jag steken runtom för att
stänga köttet,,
sedan in i ugnen.

Låt steken vila 15 minuter innan ni skär
i den !!






Ta gärna ut den i halvlek och ÖS över skyn !




 
Beroende på hur man vill ha köttet så
är det viktigt att "köra" steken till rätt temperatur!
 
Här under så lägger jag 2 länkar som är ganska
"Nyttiga"