Fiske på Abborre och Löja,,,,Vänern

Jag och Levin  (Teamlevin)     
 
Har varit på lite löjmete och löjan var huggvillig !
 
Lars Levin drar löja.

Lars Levin drar löja.

Lindeman´s  Löja.

Lindemans Löja.

Lindemans Löja.

Lindemans Löja.

Peter Lind packar löja.

Sarv.

Sarv,,,,


 
Abborre,,,,en väldigt underskattad fisk.
 
 
 

Med ganska enkla kunskaper så går det att få till
en mycket god middag  !!!
 
 
Här under blir det lite blandat ,,,,
lite av vad jag har när jag  fiskar Abborre.
(  Vertikalfiskar)

 
Här är en    "Dropfish"  (Abu`s gamla )
 

Här är det en  "Balanspirk"
 
 
Här dyker det upp rökta abborrar
vacuumpackade,,,
 
En arbetskamrat som Rökt abborren .
 
 


 
 
En liten hink med  Vänern-Abborre.


Vänern Abborre .



Av just Abborren kan man göra en väldigt god middag !!

Här är det blandat med purjolök och champinjoner.

Nästa steg så la jag abborren i och toppade
med småklippt bacon.

Till detta så tog jag 2 st av denna påse.



Tänk på att ugnen skall  "innan" 
vara på uppnådd temperatur 
innan  man ställer in den i ugnen !!
175 grader  i  35-40 minuter .
 

Abborr-Stim ute vid Toppgrund 
(Vänern).

Har metat en del löja också,,,,
 
både raka och krokiga löjor har jag fått.



Man är sällan ensam ute på Vänern !!
Det är skönt att veta !!!

Här visar han upp en fin Öring tagen i Vänern.

Lördagen bjöd på en liten väl guppig sjö !!
Fick ankra upp och låg där hela tiden,,,,
det kom i bland   "goa stim "   med abborre
och då högg det omgående.
Annars så är det allt lättare när man slipper slänga i ankaret .
 
 






 
Fiske är så mycket mer än bara att fånga " Fisken" !!