Abborrfiske och "fladdermus"

Mitt på dagen skall väl inga fladdermöss hänga ute ,,,,,
Det var precis vad denna gjorde på min arbetsplats.
Jag körde förbi flera gånger i trucken och rätt som det var när jag
la blicken på denna plåtvägg så tyckte jag det såg lite konstigt med
denna stora  "klump" i samma linje som plåtskruvarna satt.
 

 






 
Håll med om ,,att detta är väl ingen skön  "sovställning"
 
Har varit några få turer på Vänern och fiskat Abborre under semestern,
haft hyffsat med abborre men det kan allt bli i mesta laget när man kommer hem
och får stå halva natten och rensa o fileéa.
Nu gjorde det ju inte så mycket då jag hade semester men jag tog och la om taktiken
efter just Abborren.
 
Jag körde jiggfiske från land istället.
Detta gav mig mer lagom fångst !!
Det var lite mer hanterbart.
 


 
Det spratt småfisk nästan överallt och här fastnade en liten löja
på jiggkroken.
 

Vad säger man : peppar peppar,,,,
Turen håller i sig när det gäller gädda.
Har fått några  "skapliga" gäddor på just jiggfiske efter Abborren.
När jiggen sitter som den gör här så är det bara att kroka ur den medan
gäddan är i vattnet.
 

Just denna Abborren har svalt hela Jiggen,,,
det är nog svårt att se men om ni kikar riktigt noga i munnen
på Abborren så ser ni själva  "jigghuvudet"
Kan tillägga att Abborren sparar inte på krutet när den hugger !!
 
Abborre---- (Perca fluviatilis)
 
Läs mer om Abborren här: Abborre (Perca fluviatilis) är en,,,,,,,
 




Man skulle nästan tro att abborren var full med smålöja i magen,,,,,
visst hade den löja i magen men också småabborre .


Dom 2 sista bilderna visar vad jag har njutit av varje dag .
 Stekt Abborrfilé (byxad) 
Färskpotatis ,,tomater,stuvad spenat,,,lingonsylt
och några skvättar citron på abborren. 
 
 
Jo,,,det var så sant !!!!!
 
Jag har metat gädda också,,,,
 fick 2 st ,,,,
den längsta 97 cm.
 
Jaja,,då fick jag sagt det också,,,,
 
Den lilla gäddan måste ha varit hungrig då den tog min stora
mört,,,  Att den större gäddan tog var i och för sig inte så fårvånande
men att den lilla gäddan tog just denna stora mört som jag hade
visar på hur glupska gäddorna är i sitt bytesval !
 
(metade på ca 15 cm mörtar på dessa gäddor)
 
Sedan som avslutning så får det bli några
himmelska foton,,,,,
 
Äntligen fick jag köpt en liten
"camera"
Jag ville ju gärna ha en likvärdig,,,
plus att jag kan denna (sony)
Jag har denna i bröstfickan för att ta snabba foton. 
 
Den gamla ,,sett till höger går på slutversen...
Den till vänster hoppas jag klarar av minst lika mycket !
 
Sedan så tror jag att någon vakar över  XL-Bygg här i Mellerud!!
 


Det var som ett stort hål på himmelen där solen trängde igenom.

Detta foto är taget från mitt köksfönster.
 
Här under kommer en härlig avslutningsbild,,,,,