8 Okt. Lång Gädda,Löja,Abborrar mm

I dag var jag och grannen Henrik Hellström på lite
eftermiddagsfiske,,,
 
Vi skulle pröva på lite jiggfiske på abborren var det tänkt.
 

" Den översta med skallen tog dagens  största fisk "
 
Dessa jiggar skulle visa sig mot slutet
hamna på  topp 11-listan !!!
 
Vinden har nu varit stark Ostan ett bra tag och det gör väl ingen glad!!
 Njaaa ,,,i går så stod jag och metade löja i denna vinden,,,
det var inte lätt men skam den som ger sig !!!

 
Dessa löjor fiskade jag i går.
 
Åter till dagens lilla fiske tur,,,,,,,,
 
Dagens lilla fisketur skulle visa sig gå åt
det  "gröna"   väderstrecket.....
 
Alltså mycket gädda !!!!
 
Jag valde att ta 2 st smågäddor med hem.
 
Dessa lagades till i folie i ugnen med smör,salt och div kryddor.
 
 
Dagens största och framförallt  Dagens längsta
Gädda tog i början av denna eftermiddags-fisketuren.
 
Tyvärr så hade vi ej med nåt att mäta med,,
ej heller någon våg..
 
Det jag kan säga om just denna gäddan är :
 
Tagen på jigg på ul-spö,,, 0,12 på linan
 
gäddan var för sin storlek väldigt slö av sig,,,,
Gäddan hade en massa konstiga parasiter på sig,,,
 
 
 


 
Förutom gäddor så blev det för oss lite matabborrar
med hem till stekpannan,,,,,
 
Henrik fick de största abborrarna.
 
Detta från landfiske....

 
Nu så kommer det lite foton på abborre
i stekpannan,,,,
 
Abborrfilé och abborr--rom.
 
Just rommen är väldigt god
och den steks i slutet i pannan.