5 okt. Det blev Löjmete i dag,,,,

Jo, så blev det..
Alltså inget abborrfiske i dag utan det blev
lite löjmete i stället.
 
Så här i efterhand så skulle jag allt fiskat abborre !!!
 Kanske jag är lite efterklok,,,,
 
Det var så här,,, när jag tittade ut och såg flaggorna vid volvoBrandt,,,
 
Det var då jag bestämde mig för att meta Löja i dag.
 
 
Det är inte så enkelt att ändra sig när man väl har bestämt
sig för vilket fiske man skall göra !!!
Det skall ordnas med div  mäsk,småhinkar, kolla över så krokarna sitter där dom skall,,,,
 
Det blir allt lite löja i hinken,,,,
Har provat några andra alternativ än
 
"Kallt Saltvatten"  (grovsalt)
 
Men jag får nog säga att löjan blir allt bättre
när den har fått ligga i detta salta och kalla vatten !!
 
Det som man skall vara väldigt noga med sedan är att man INTE fryser
löjan när den är blöt !!
Utan låt löjan ligga och rinna av sig på en tidning eller nåt i den stilen.
 
Fryser ni in  blöt löja så blir den inte bra när ni tinar upp den.
 
Stor risk finnes för fjällsläpp.
 
 

 
Löjan är fast och fin nu vid denna årstiden.
Fjällena lossnar inte så som de gör om sommaren.
 
Tidig vår tycker jag löjan är som bäst !!!

 
När jag packar löjan så lägger jag alltid några
större löjor på tvärsen,,,,,,
för att staga upp stjärtfenan.
 


Jag köpte ett par  "dubbla spöhållare" till djupriggarna tidigare...
(Rostfritt)
 
Det verkar bli en ganska bra motvikt i riggen till Lodet !
 
Jag har ej prövat dessa ännu då jag ej har gjort
2015-års   Trollingpremiär än !
 
Jag hoppas få göra detta innan nyår !!!
 
Klart slut från  "lindeman"