Har haft några härliga dagar på Vänern,,,,

Har varit på sjön mest hela "Veckan",,,,
 
(mina godbitar tar vi sist)!!!
 
Jo,,det har blivit sjön varje dag hela veckan lång,,
Fiske har det varit,,,naturligtvis!!!!
 
Nu lägger jag inte upp så görmånga feskebilder,,
För abborre vet ni hur den ser ut.
 
Därimot gädda visar jag på några foto,,
väldigt roligt att få denna fisk på
ul-utrustning o verikal-fiske !



 
Den "djupaste" gäddan(ej den på bild) denna vecka tog på 25 meter.
Just denna 25 meters gädda var extra rolig att fajta då
den inte ville från botten.
 
Vänern,när den är som skönast!!


 






Här har solen gått ner,,,
 
I fall ni undrar,,,,
Jo,,det finns nog en hel del betesfisk i Vänern!!
 
Jag har under denna veckan blivit ännu
rikare på erfarenhet,,,,
(på Vänern´s fiskar)
Jag har nu lärt mig att Abborren kan gå på
allt från 4-5 meter ner till 17-20 meter.
(det är där jag fått mina abborrar)
 
Abborren har varit ganska tom i magen,,
bara någon enstaka småfisk i magen.
 
 
Här får jag möte på väg ut från hamnen.
När jag väl kom ut så vart det en letandes efter Abborren.
Jag hittade lite till slut,, men,,,
 
Lite typiskt var det allt i dag då jag träffa på
med Abborren,,,
Då började det att blåsa upp nåt så in i ;;;;
Jag kollade info när jag kom hem,,,
 
Sunnanå Hamn

 




 
Jag avslutar här med Sunnanå Hamn
och fortsätter med några gudomliga foto´n
Tagna ute på Vänern.
Plus ett foto som är taget här hemma.

 
Ett gott avslut  tycker jag,,,,
(nystekt abborrfilé)
Med vänliga hälsningar  peter lindeman